2010. április 27., kedd

Virágkosár pillecukor fondant virágokkal

.


A legegyszerűbb módja a rózsák készítésének, ha közepes méretű pogácsaszaggatóval készítjük őket. Egy-egy rózsához 8-10 korongot érdemes kiszúrni. Az elsőt lazán felsodorjuk, ez lesz a virág közepe. Erre illesztjük a többi szirmot úgy, hogy az első kettő szembe legyen egymással, majd a többi picit fedje az előző szirmot szépen körbe haladva. Ha kész, a szirmok szélét kicsit formázhatjuk, a virág alját egyenesre vágjuk. Tálcán szikkasztjuk. A kisebb rózsákat, rózsabimbókat eleve hurkapálcára készítettem. Pici, hegyes végű "nudlit" formáztam, ez lett a virág közepe, a már ismer módon korongokat szúrtam ki, kicsit vékonyítottam őket, és a rózsa középre felraktam a szirmokat. 2-3 sziromból van a bimbó, 6-8 sziromból a teljes virág. A közeli képen elég jól látható.
A kosár fülét napokkal korábban megsodortam kakaóval barnára színezett pillecukor fondantból, és egy tálcán szikkasztottam. A virágok szárai hurkapálcák, ill. fogpiszkálók. Amikor betűztem a virágokat a tortába, zöld ételfestékkel befestettem a szárakat, a levelek erezetei is ekkor készültek.
Hozzávalók a torta alaphoz: 15 tojásos piskótatészta, 1 A4-es méretű, magasabb falú tepsi
(1 tojás - 1 ek cukor - 1 ek liszt, vagy 1 tojás - 2 dkg cukor - 2,5 dkg liszt, kb. fél csomag sütőpor
A megfelelő adagokat kimérem. A tojásfehérjét kemény habbá verem a cukor felével, és egy csipet sóval. A cukor másik felével, és kevés tojásfehérje habbal fehéredésig verem a tojások sárgáját. Végül hozzáadom a sütőporos lisztet, majd a fehérjehabot könnyedén beleforgatom a masszába. Kb. 170 fokon sütöm. Az 5 tojásból készült sütési ideje kb. 30-35 perc (tűpróba). A tésztamennyiség növelésével a sütési idő is növekedik egy kicsit.
Hozzávalók a csokoládés krémhez: 25 dkg margarin, 10 dkg vaj, 30 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 3-4 púpos evőkanál keserű kakaópor, néhány csepp rumaroma, egy teáskanál forró vízben feloldott, instant kávé (1 mokkáskanál), 1-2 tojássárgája (elhagyható), 3 dl tej + 3 evőkanál liszt, 3-4 dkg olvasztott keserű csokoládé
A tejből a liszttel besamelt főzök. Amíg hűl a besamel, a többi hozzávalót a fent leírt sorrendben összekeverem. Végül a langyos olvasztott csokit, és a simára kevert hideg besamelt hozzákeverem a vajkrémhez.
A virágkosár összeállítása


A kosárhoz egy A 4-es lap nagyságú tepsiben (oldalát papírral magasítottam) 15 tojásból piskótát sütöttem. Ezt kihűlést követően négy lapba vágtam. Egy ovális, műanyag tál segítségével formáztam, csak a sarkok estek le. A lapokat csoki krémmel töltöttem, majd az egészet a maradék krémmel bevontam.
Másnap történt a fondant burkolás.
Kakaóporral barnára színeztem a fondant, amibe én mindig gyúrok kicsi margarint is. A fondant kinyújtottam, majd egyforma csíkokra felvágtam.
Nylon között tároltam, hogy ki ne száradjon, néhány hosszú csíkot is vágtam, ez is ment a nylon közé.
A torta oldalára felraktam függőlegesen minden második csíkot.
Az alját mindegyiknek pici vízzel megkentem, és vízszintesen is körbehúztam egy hosszú fondant csíkot. Ezt is megkentem picit vízzel.
Majd felkerült a hézagokba minden rövid csík, vizes kenés, és megint hosszú csík vízszintesen. Ez után felváltva engedtem le minden második csíkot, és úgy húztam körbe a hosszú csíkot, amíg csak fel nem értem a torta felső pereméig.
Kézzel óvatosan rányomtam a krémre a fonatot.
Vékony, hosszú fondant csíkot sodortam 2 db-ot. Alul és felül is körbetekertem a kosár szélén, vízzel óvatosan átkentem ettől néhol fényes lett, mint egy régi kosár, és jól oda is ragadt.
A kosárfül helyét kijelöltem, késsel beleszúrtam a tortába, és egyszerűen ide szúrtam a fondant fület . A kosár tetejét teli szórtam zöld ételfestékkel megfestett kókuszreszelékkel, és teli szurkáltam a rózsákkal, levelekkel. Némelyik rózsa közepébe pici víz segítségével cukorgyöngyöt is ragasztottam.
Zöld ételfestékkel erezetet festettem némelyik levélre, a virágszárakat is befestettem,és elkészült a virágkosár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése